حدود سه ماه از انتشار نسخه جدید بانک گذشته و در این مدت با انتشار چند  به‌روزرسانی مشکلات جزیی به مرور رفع شده‌اند. لذا می‌توان اطمینان داشت در حال حاضر برنامه فاقد هرگونه ایراد احتمالی پنهان باشد. به همین دلیل می‌توان برای انجام تغییرات جدید برنامه‌ریزی کرد.

آنچه اخیراً توجهم را به عنوان توسعه‌دهنده جلب کرد این موضوع بود که آیا به عنوان یک کاربر عادی که درگیر جزئیات این برنامه نیست و بدون پیش‌زمینهٔ ذهنی به دنبال یک برنامهٔ حسابداری می‌گردد، «بانک» توجهم را جلب می‌کرد؟ تنها یک پاسخ داشتم: «خیر». وقتی خودم را به جای این کاربر قرار دادم و صفحهٔ برنامه را نگاه می‌کردم هیچ جذابیت بصری در فضای برنامه نمی‌دیدم که من را به ادامهٔ کار با آن ترغیب کند. چیزی که امکانات فوق‌العادهٔ آن را کاملاً تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

لذا تصمیم گرفتم در اولین قدم، زمانی را صرف جستجو و طراحی یک رابط کاربری کامل اختصاص دهم. در این مرحله هیچ تغییری در منطق برنامه داده نشده و فقط رابط کاربری اصلاح خواهد شد. در همین راستا ممکن است بعضی از قابلیت‌های برنامه دستخوش تغییر شوند.

پس از اصلاح رابط کاربری و انتشار نسخهٔ مربوطه، موارد دیگری برای پیاده‌سازی برنامه‌ریزی شده‌اند (که ترتیب پیاده‌سازی آنها ممکن است تغییر کند):

    • استفاده از ارزهای غیر ریال در بخش‌های دیگر برنامه، از جمله چک، وام و طلب و بدهی است.
    • تغییراتی در سیستم پردازش پیامک داده خواهد شد تا بدون نیاز به انجام تغییرات در برنامه و انتشار نسخهٔ جدید بتوان تغییرات فرمت پیامک‌ها را اعمال کرده و همچنین به افزودن بانک‌های جدید به فرمت‌های تعریف‌شده اقدام نمود.

    • مرحلهٔ بعد مربوط به بخش بودجه‌بندی‌هاست که این بخش از بخش تراکنش‌ها مجزا شده و انعطاف‌پذیری بیشتری به این بخش اضافه خواهد شد.
    • تغییرات پراکندۀ دیگری نیز در بخش‌های مختلف برنامه ایجاد خواهد شد که به در صورت قطعی شدن در خصوص آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • با پایان این مراحل که به دلیل گرفتاری‌های اخیر بنده، سعی خواهد شد ظرف سه تا چهار ماه آینده به اتمام برسند، در خصوص تهیهٔ نسخهٔ iOS و دسکتاپ اقدام خواهد شد. با توجه به این که منطق برنامه مشخص است، انتظار می‌رود تهیهٔ این نسخه‌ها در زمان کوتاهی انجام گیرند.

به‌روزرسانی ۹۷/۰۵/۲۹

با توجه به ایجاد محدودیت‌های جدید از سمت گوگل در خصوص دسترسی به log‌های برنامه، متأسفانه در نسخهٔ حاضر (۶.۶.۲) امکان ثبت اطلاعات در گفایل گزارش خطا ممکن نیست، که به همین دلیل در نسخهٔ جدید از مکانیسم دیگری برای امکان ارسال گزارش خطا استفاده خواهد شد.

همچنین متأسفانه با توجه به قطع دسترسی آی‌پی‌های ایران از طرف سایت onesignal، دسترسی به ارسال اعلان از طریق سایت غیرفعال شده است.

از همراهی شما با برنامه سپاسگزارم.