[به‌روزرسانی 99/02/28]

با توجه به این که اولویت اول در توسعه هر نسخه قبل از افزودن امکانات جدید، اصلاح امکانات و قابلیت‌های موجود است، در نسخه پیش رو بخش بودجه‌بندی به صورت کامل دستخوش تغییر شده است. در این بخش امکان تخصیص بودجه‌بندی به حساب‌ها، دسته‌بندی، رویداد، پروژه، طرف حساب و اعضای خانواده فراهم شده است که بر خلاف فرمت گذشته از کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

همانگونه که پیشتر نیز بیان شده بود، بعضی امکانات از کارایی پایینی برخوردار هستند و همزمان به دلیل پیچیدگی، روند توسعه را با کندی مواجه می‌کنند و احتمال جود ایرادات محاسباتی را بالا می‌برند. لذا این موارد به مرور از برنامه حذف خواهند شد. لذا در نسخه آتی دو قابلیت «ثبت تراکنش‌های مخفی» و همچنین «عدم محاسبه در مجموع تراکنش‌ها برای انتقال وجوه» از برنامه حذف شده‌اند. شایان ذکر است انتقال وجوه به طور پیش‌فرض در مجموع تراکنش‌ها محاسبه نمی‌شوند. به همین دلیل اعمال «عدم محاسبه در مجموع» برای انتقال‌ها موجب سردرگمی در محاسبات خواهد شد.


با توجه به این که از زمان انتشار نسخه 8.2.7 ایراد مهمی گزارش نشده است، کار بر روی نسخه بعدی اپلیکیشن حسابداری شخصی بانک که نسخه‌ی 8.3.0 خواهد بود آغاز شده است.

با توجه به تغییرات گسترده در حال انجام، تا زمان اتمام این تغییرات، انتشار هیچ نوع به‌روزرسانی دیگر در این بین ممکن نیست.

امکانات جدیدی برای این نسخه برنامه‌ریزی شده است که در این میان می‌توان به اضافه شدن قابلیت ثبت جزییات تراکنش (به صورت فاکتور) و بهبود قابلیت بودجه‌بندی اشاره کرد.

با توجه به مشکل‌ساز بودن برخ قابلیت‌ها که با هدف اصلی برنامه چندان همخوانی ندارند، ممکن است بعضی موارد به مرور از برنامه حذف گردند تا کار بر روی هدف اصلی برنامه با سرعت و دقت بیشتری انجام پذیرد.

یکی از این قابلیت‌ها که در نسخه آتی حذف خواهد شد «ثبت تراکنش‌به صورت مخفی» خواهد یود. این قابلیت پیچیدگی‌ها و مشکلات بسیاری را در محاسبه مجموع تراکنش‌ها، نمودارها و گزارشات ایجاد می‌کند و در عین حال بسیار کم‌کاربرد و بعضا بدون استفاده است. با توجه به این که این امکانات به صورت کامل از برنامه حذف می‌گردند، امکان بازگرداندن آنها چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اهداف برنامه، وجود ندارد.