1. خانه
  2. مستندات
  3. تار و پود
  4. آشنایی و استفاده عمومی

آشنایی و استفاده عمومی

با اپلیکیشن تار و پود می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی نقشهٔ مورد نیاز خود را برای تابلو فرش تهیه کنید. سعی شده است تا تمام امکانات برنامه در یک صفحه گنجانده شود تا بدون جابجایی بین صفحات در چند حرکت ساده به نتیجه دست پیدا کنید. کافیست تصویر و ابعاد مورد نیاز خود را به برنامه بدهید، نوع تولید پالت رنگ را تعریف کنید و پردازش عکس را آغاز کنید. ظرف چند ثانیه نقشه شما آماده است و می‌توانبد کار بافت تابلو فرش را به کمک نقشه‌خوان صوتی برنامه آغاز کنید. می‌توانید مراحل انجام شده را ذخیره کنید و در هر لحظه مایل بودید کار را از جایی که باقی مانده بود، ادامه دهید.

در ادامه در چند مرحلهٔ ساده کار با برنامه را آغاز می‌کنیم

در بخش اول صفحه با استفاده از آبکن «بعلاوه» عکسی انتخاب کنید. بعد از انتخاب عکس امکان برش یخشی از عکس برای شما فراهم خواهد شد. پس از برش عکس، صفحه به صورت تصویر زیر تغییر خواهد کرد.

همانگونه که می‌بینید، تصویر انتخاب شده نمایش داده شده و ابعاد نهایی بر حسب گره و رج (تعداد پیکسل‌های تصویر موجود) نمایش داده می‌شود. با کمک کادر رجشمار و دادن مقدار مورد نظر، می‌توانید ابعاد نهایی را بر اساس سانتیمتر مشاهده کنید. در صورتی که این ابعاد مورد نظر شما نیستُ می‌توانید با استفاده از آیکن برش، در کنار آیکن قفل‌، مجدداْ‌ عمل برش را تکرار کنید. در صورتی که ابعاد خاصی مد نظر شماست، می‌توانید ابتدا ابعاد را وارد کنید، با کمک آیکن قفل ابعاد را قفل کنید تا تغییر نکنند، سپس برش را انجام دهید. توجه داشته باشید در صورتی که آیکن قفل فعال باشد، پس از آن کادرهای ابعاد متناسب با هم تغییر خواهند کرد تا نسبت ابعاد تصویر مطابق آنچه قفل کرده‌اید ثابت بماند.

حال نوبت به تعیین نوع انتخاب پالت می‌رسد.

در حالت خودکار، انتخاب تعداد رنگ‌ها بر عهدهٔ شماست و انتخاب خود رنگ‌ها بر اساس تعداد مورد نظر توسط برنامه تعیین می‌شود.

در حالت دستی، شما می‌توانید رنگ‌های مورد نظر خود را به پالت اضافه کنید و برنامه نقشهٔ نهایی را بر اساس رنگ‌های انتخابی شما انجام می‌دهد.

با فعال کرد آیتم «محدود به مجموعه رنگ» می‌توانید محدوده جستجوی رنگ برنامه را در حالت خودکار به رنگ‌هایی از پیش‌تعیین‌شده محدود کنید. برای آشنایی بیشتر با مجموعه رنگ‌ها می‌توانید بخش مربوط به آنها را مطالعه کنید.

در نهایت با لمس دکمهٔ ‌ «پردازش» کار تولید نقشه آغاز می‌شود و پس از اتمام پردازش (که طول زمان آن به سرعت دستگاه شما بستگی دارد) تصویر نهایی به همراه پالت تولید شده نمایش داده می‌شود. همچنین بخش نقشه‌خوان صوتی نیز در انتهای صفحه فعال می‌شود.

توجه داشته باشید: ترتیب گره‌ها در نقشه از چپ به راست و به همان ترتیبی است که در برنامه نمایش داده می‌شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله ۲ خیر