1. Home
  2. Docs
  3. حسابداری شخصی بانک...
  4. بودجه‌بندی

بودجه‌بندی

با توجه به تغییرات بخش بودجه‌بندی، این بخش با نسخه 8.3 به بعد سازگار است.

توسط بودجه‌بندی می‌توانید به مدیریت هزینه‌های خود بپردازید. همچنین قادر خواهید بود تا درآمد هدفی را برای خود در نظر گرفته و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید. بازۀ زمانی قابل تنظیم برای بودجه‌بودی به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه تعریف می‌شود. بودجه‌بندی‌ها بر روی حساب‌ها، دسته‌بندی‌ها، رویدادها، پروژه‌ها، اشخاص و اعضای خانواده قابل پیاده‌سازی هستند.

تعریف بودجه‌بندی

برای تعریف بودجه‌بندی تعریف سه مورد ضروری است. منبع بودجه‌بندی، بازه رمانی و مبلغ بودجه.

در صورتی که مایل باشید این بودجه در بازه‌های زمانی مشابه (برای مثال در بازه هفتگی، برای هفته‌های آتی به تعداد 3 هفته) نیز تکرار شود کافیست تعداد تکرار را در بخش «اطلاعات تکمیلی» تنظیم کنید. برای مثال برای سه تکرار در هفته‌های آتی مقداد تکرار را برابر 3 تنظیم کرده و ذخیره می‌کنیم.

نکات مهم

با توجه به ماهیت بودجه‌بندی که با ثبت و حذف تراکنش مدام در حال تغییر است، امکان تنظیم هشدار برای آن وجود ندارد. به این معنی که همزمان با عبور از سقف تعیین شده هشداری نمایش داده نمی‌شود. چرا که ممکن است با ویرایش یا حذف تراکنش مبلغ بودجه‌بندی دوباره به زیر سقف تغییر کند. لذا در بالای صفحه همیشه تعداد یودجه‌بندی‌هایی که از سقف عبور کرده‌اند نمایش داده می‌شود. همچنین این مورد در صفحه ابتدای برنامه نیز نمایش داده می‌شود. در صورتی که پس از عبور یک بودجه‌بندی از سقف و اطلاع از آن بخواهید آن را از لیست هشدارهای عبور از سقف حذف کنید، کافیست:

  • بودجه‌بندی را ویرایش و گزینه «نمایش هشدار پس از عبور از سقف بودجه» را غیرفعال کنید.
  • یا در لیست بودجه‌بندی‌ها مورد مورد نظر را انتخاب و از منوی اصلی بخش بودجه‌بندی گزینه «فعال‌سازی هشدار» یا «غیرفعال‌سازی هشدار» را انتخاب کنید.

محدودیت

بخش بودجه‌بندی در منابع دسته‌بندی، رویداد و پروژه در حال حاضر دارای محدودیتی است که امکان انتخاب سردسته‌ها وجود ندارد. این محدودیت در نسخه‌های آتی و در آینده نزدیک برداشته شده و امکان ایجاد بودجه‌بندی برای یک مجموعه از دسته‌بندی‌ها، رویدادها و پروژه‌ها که به یک دسته تعلق دارند فراهم خواهد شد.