1. خانه
  2. مستندات
  3. حسابداری شخصی بانک
  4. دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها با هدف طبقه‌بندی تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به صورت پیش‌فرض تعدادی دسته‌بندی نمونه در برنامه قرار داده شده‌اند. در صورت نیاز می‌توانید دسته‌بندی‌های پیش‌فرض را استفاده کرده و یا حذف کنید و یا دسته‌بندی‌های جدید تعریف کنید.

برای مشاهده و ویرایش دسته‌بندی‌ها از منوی اصلی برنامه گزینۀ مربوط را انتخاب کنید.

در حالت عادی آیکن‌ها همانند دیگر آیکن‌های مشابه عمل می‌کنند. با انتخاب فلش مقابل هر یک از دسته‌بندی‌هایی که دارای زیرگروه هستند، می‌توانید به زیرگروه‌ها دسترسی پیدا کنید.

با نگه داشتن انگشت بر روی یک یا چند مجموعه می‌توانید از امکانات اضافی برای کنترل دسته‌بندی‌ها استفاده کنید. آیکن‌های مشابه با بخش‌های پیشین، عملکردی مشابه دارند.

در صورتی که قصد دارید دسته‌بندی‌ یا دسته‌بندی‌هایی را از گروهی به گروه دیگر انتقال دهید، کافیست دسته‌بندی‌های مورد نظر را انتخاب کرده، سپس آیکن مربوط به آغاز عملیات جابجایی (قیچی) را انتخاب کنید. سپس به محل مقصد رفته و تأیید کنید. در صورتی که می‌خواهید یک دسته‌بندی‌ را به دسته‌بندی دیگری انتقال دهید که فاقد زیرمجموعه است، می‌توانید ابتدا برای دسته‌بندی مقصد یک زیرگروه موقت ایجاد کنید، و پس از انجام انتقال آن زیر گروه موقت را حذف کنید.

سرگروه‌ها قابل تخصیص به تراکنش‌ها و … نیستند. لذا در صورتی که یک دسته‌بندی که در تراکنش‌ها استفاده شده است را به سرگروه چند دسته‌بندی دیگر تبدیل کنید دیگر نمی‌توانید از این دسته‌بندی استفاده کنید. برنامه نیز هشداری در این خصوص به شما نمایش می‌دهد و امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دسته‌بندی تراکنش‌هایی را که حال دسته‌بندی آنها به سرگروه تبدیل شده است را به صورتی جمعی، دسته‌بندی دیگر تغییر دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله ۵ خیر ۱