1. خانه
  2. مستندات
  3. حسابداری شخصی بانک
  4. وام‌ها و اقساط

وام‌ها و اقساط

در بخش وام‌ها ، همانند چک‌ها می‌توانید لیستی از وام‌های خود را ثبت و آنها را مدیریت کنید. ثبت وام به کمک شما انجام می‌گیرد و برای ثبت تراکنش اقساط مربوط به آنها ضروری است. در صورتی که وامی را دریافت کرده و قصد دارید واریز آن به یکی از حساب‌ها را نیز ثبت کنید، کافیست در پنجرۀ ثبت وام، گزینۀ «ثبت تراکنش متناظر» را تیک بزنید. در صورتی که این کار را انجام نداده‌اید، می‌توانید وام را ویرایش کرده و گزینۀ مریوطه را تیک بزنید. در صورتی که وامی در گذشته به حساب واریز شده و نمی‌خواهید تراکنش واریز برای وام ثبت کنید، تیک این گزینه را بردارید.

آیتم «مبلغ پرداخت‌شده» به صورت خودکار تنظیم خواهد شد. در صورتی که مبلغی از وام  را قبلاً پرداخت کرده‌اید، این فیلد را پس از تنظیم کامل اقساط (پرداخت‌شده و پرداخت‌نشده) که در مرحلۀ بعد انجام خواهد شد، تنظیم کنید.

پس از ثبت وام به صفحۀ اقساط هدایت خواهید شد که لازم است به تعداد مورد نیاز به ثبت قسط بپردازید. در صورتی که از یک قسط تعداد بالایی ثبت می‌کنید، برنامه می‌تواند بر اساس الگوی در حال تعریف به تعداد مورد نیاز تکرار کند. در حالت عادی، تعداد تکرار بر روی عدد 1 تنظیم شده است که در نتیجۀ آن فقط یک قسط تولید می‌شود. در صورت نیاز به تعداد بیشتر با تنظیم این مقدار می‌توانید تعداد بیشتری از اقساط با الگوی مشابه تولید کنید.

جهت ثبت تراکنش مربوط به پرداخت قسط، کافی است یکی از اقساط را لمس کنید و گزینۀ تسویه را انتخاب کنید (یا با لمس طولانی چند قسط را انتخاب کنید و از منوی بالا آیکن تسویه را لمس کنید) تا صفحۀ ایجاد تراکنش جدید نمایش داده شود. در این صفحه می‌توانید تغییراتی در پرداخت ایجاد کرده و برای مثال تصویری به آن اضافه کنید و … و در نهایت پرداخت را ثبت کنید. می‌توانید مبلغ قسط یا هر چیز دیگر را پیش از پرداخت اصلاح کنید.

از نسخه 6.6.0 به بعد امکان ثبت مبلغ متفاوت از مبلغ قسط فراهم شده است. در صورتی که از نسخه‌های قبل از 6.6.0 به این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اید، مبلغ پرداخت‌شدۀ وام به صورت خودکار بر اساس اقساط پرداخت‌شده محاسبه می‌شود. لطفاً بررسی کنید این مبلغ صحیح باشد. در صورت اختلاف با مقداری که تاکنون پرداخت کرده‌اید، این مبلغ را اصلاح کنید.

در صورتی که به تاریخ سررسید قسطی نزدیک شده باشید، از طریق نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده می‌شود. فاصلۀ زمانی تا رسیدن به سررسید برای نمایش هشدار و نوتیفیکیشن، از طریق صفحۀ تعریف وام جدید و یا ویرایش آن قابل تنظیم است.

بسته به نوع فیلتری که تنظیم کرده‌اید، می‌توانید وام‌ها را بر اساس تاریخ دریافت یا بر اساس تاریخ قسط بعدیشان مشاهده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله ۳ خیر ۷