1. خانه
  2. مستندات
  3. حسابداری شخصی بانک
  4. پشتیبان‌گیری

پشتیبان‌گیری

علاوه بر پشتیبان‌گیری عادی که به صورت دستی انجام می‌شود، بخشی به نام پشتیبان‌گیری خودکار وجود دارد که در بخش تنظیمات قابل تنظیم است و امکان پشتیبان‌گیری پس از هر بار خروج از برنامه را فراهم می‌کند. این امکان به صورت پیش‌فرض فعال است.

از نسخۀ 6.5.4 به بعد امکان محافظت از فایل‌های پشتیبان توسط پسورد فراهم شده است. به طوری که در زمان ذخیرۀ فایل پشتیبان می‌توانید پسوردی نیز برای رمزگذاری فایل پشتیبان تعیین کنید.

توجه داشته باشید، پسورد تنظیم شده به هیچ عنوان قابل بازیابی نیست. لذا پسوردی انتخاب کنید که فراموش نکنید.

در صورتی که نمی‌خواهید به صورت مکرر در زمان ذخیرۀ فایل پشتیبان پسورد را وارد کنید، در بخش «تنظیمات/اطلاعات» می‌توانید رمز عبور پیش‌فرضی تنظیم کنید تا به طور خودکار کادر رمز عبور پر شود.

در تمام حالات ایجاد فایل پشتیبان ورود پسورد از شما درخواست می‌شود. در صورتی که می‌خواهید فایل پشتیبان بدون پسورد ذخیره شود، کافیست کادر مربوطه را خالی قرار دهید.

تنها در هنگام ذخیرۀ فایل پشتیبان خودکار پسورد درخواست نمی‌شود. بلکه برای این مورد از پسورد پیش‌فرض تنظیم شده در بخش تنظیمات استفاده می‌شود. لذا در صورتی که پسورد پیش‌فرض تنظیم نشده باشد، فایل پشتیبان خودکار، فاقد پسورد خواهد بود.

بر روی گوگل درایو

با توجه به این که گوگل از سرویس‌های مربوط به خود بر روی دستگاه‌های آندرویدی به راحتی پشتیبانی می‌کند، لذا جهت پشتیبان‌گیری بر روی فضای ابری، سرویس گوگل‌درایو انتخاب شده است، تا هم این کار به نحوی مطمئن و در سازگاری کامل با آندروید صورت گیرد و از طریفی به دلیل مدیریت بسیاری وظایف توسط برنامه Google Play Services نیازی به تعریف دسترسی‌های نامتعارف در خصوص برنامه نخواهد بود (مانند دسترسی کامل به اینترنت).

برای امکان انجام پشتیبان‌گیری بر روی گوگل‌درایو باید برنامه Google Play Services بر روی دستگاه شما نصب باشد و یا دستگاه شما از آن پشتیبانی کند. ممکن است نیاز داشته باشید تا این برنامه را به‌روزرسانی کنید.

انجام کار بسیار ساده است. اولین قدم، در صورتی که حساب گوگل ندارید، تعریف یک حساب کاربری گوگل است. این کار را می‌توانید از طریق برنامه نیز انجام دهید. به این معنی که زمانی که آیکن ورود به حساب کاربری گوگل، در منوی اصلی برنامه، را لمس می‌کنید، برنامه از لیستی از حساب‌های تعریف شده و گزینه‌ای هم برای تعریف یک حساب جدید نمایش می‌دهد. در صورتی که حساب کاربری را تعریف کرده باشید، با انتخاب آن، هنگام لمس ورود به حساب کاربری، در منوی اصلی برنامه، پس از مدت اندکی سیستم عامل از شما کسب اجازه می‌کند که برنامه بتواند از سرویس درایو حساب انتخاب‌شده استفاده کند. در نهایت پس از تأیید پس از اندکی صبر، برنامه به حساب شما متصل خواهد شد.

برای انتقال فایل به درایو، کافیست گزینۀ «تهیۀ پشتیبان» را از منوی اصلی انتخاب و گزینۀ «گوگل درایو» را انتخاب کنید. در این مرحله نام فایل را تنظیم کرده و در صورت تمایل پوشۀ مورد نظر خود را نیز بر روی درایو انتخاب کنید. می‌توانید هنگام انتخاب پوشه، پوشه‌های جدیدی نیز ساخته و آنها را انتخاب کنید. پس از انتخاب محل و نام فایل تأیید کنید. توجه داشته باشید که پنجرۀ انتخاب محل فایل توسط سیستم عامل نمایش داده شده و ارتباطی به برنامه بانک ندارد. برای بازگرداندن فایل پشتیبان بر روی دستگاه نیز کافیست گزینۀ «بازگرداندن پشتیبان» را از منو اصلی انتخاب کرده و «گوگل درایو» را انتخاب کنید. سپس مجدداً پنجره‌ای برای انتخاب فایل به شما نمایش داده می‌شود. به محل دخیرۀ فایل رفته، آن را انتخاب و تأیید کنید.

برای اطمینان از این که فایل‌های نمایش داده شده بر روی درایو به روز هستند، می‌توانید از منوی پنجرۀ انتخاب فایل گزینۀ Refresh را انتخاب کنید تا فایل‌ها مجدداً لیست شوند.

در صورتی که ارتباط اینترنت شما قطع باشد، هنگام ذخیره‌سازی پشتیبان بر روی درایو، فایل بر روی دستگاه شما ذخیره شده و به محض اتصال به اینترنت به فضای درایو منتقل می‌شود. مدیریت این بخش کاملاً خودکار و توسط سیستم عامل انجام شده و برنامه نقشی در آن ندارد. همچنین در صورتی که ارتباط شما قطع باشد و بخواهد فایل پشتیبان را برگردانید، ممکن است نسخۀ ذخیره شده بر روی دستگاه برای شما برگردانده شود که به دلیل همگاه‌سازی درایو با دستگاه شما عموماً این فایل مشابه همتای آنلاین خود است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله ۴ خیر ۲