1. خانه
  2. مستندات
  3. حسابداری شخصی بانک
  4. پیامک‌های بانکی

پیامک‌های بانکی

نسخه 38 – 1402/07/09 – فایل تعریف قالب پیامک‌های بانکی را دریافت کنید

از نسخه 8.1.0 به بعد، امکان به‌روزرسانی سریع فرمت پیامک‌های بانکی از طریق دانلود فایل تعریف پیامک‌ها فراهم شده است. جهت به‌روزرسانی فایل تعریف پیامک‌ها به آخرین نسخه، فایل مربوطه را دریافت و از طریق منوی بخش پیامک‌های بانکی، گزینهٔ «به‌روزرسانی قالب پیامک‌ها» را انتخاب و سپس مطابق راهنمای نمایش داده‌شده، فایل دریافت‌شده را انتخاب کنید تا قالب پیامک‌ها به‌روزرسانی گردند.


با توجه به اضافه شدن امکان اضافه کردن کاربر جدید به برنامه از نسخه 8.5، لازم است در نظر داشته باشید در حال حاضر، پردازش خودکار پیامک‌های بانکی فقط برای کاربر فعال برنامه به صورت می‌پذیرد. کاربران دیگر می‌بایست پس از ورود به حساب کاربری خودشان، از جستجوی دستی استفاده نمابند. این محدودیت به محض رفع موانع فنی برداشته خواهد شد

این بخش از برنامه از منوی کشویی سمت راست برنامه در دسترس قرار می‌گیرد برای مدیریت پیامک‌های ارسال شده از سوی بانک و ثبت تراکنش‌های مختلف به کمک آنها استفاده می‌شود.

توسط پیامک‌های پردازش‌شده می‌توانید به سادگی، تراکنش‌های عادی دریافت، پرداخت و انتقال ثبت کنید و همچنین می‌توانید تسویۀ چک، طلب و بدهی و پرداخت اقساط وام را ثبت کنید. در حال حاضر امکان ایجاد طلب و بدهی جدید توسط پیامک‌های پردازش‌شده وجود ندارد و در نسخه‌های بعد این قابلیت نیز اضافه خواهد شد.

در این برنامه برخلاف برنامه‌های دیگر، برای پردازش پیامک‌های دریافتی، حتماً باید حساب‌های متناظری تعریف شده باشد. همچنین برنامه برای تطبیق پیامک دریافتی با حساب تعریف شده، شمارۀ حساب یا شمارۀ کارت را مقایسه می‌کند. به همین بسته به این که درون پیامک بانک، شمارۀ حساب آورده شده و یا شمارۀ کارت، برای حساب تعریف شده باید شمارۀ حساب یا شمارۀ کارت را تعریف کنید. در غیر این صورت پیامکی برای آن حساب شناسایی نخواهد شد.

پیامک‌های بانکی حسابداری شخصی بانک

لیست آیکن‌ها و گزینه‌های منوی این بخش به شرح زیر است:

  1. جستجو: این گزینه امکان جستجوی مجدد پیامک‌ها را فراهم می‌کند. با لمس این آیکن می‌توانید انتخاب کنید تمام حساب‌ها جستجو شوند یا حساب‌هایی که انتخاب خواهید کرد. توجه داشته باشید، این جستجو از تاریخ آخرین جستجو به بعد را جستجو می‌کند.
  2. فیلتر: عملکرد فیلتر همانند عملکرد این گزینه در تمام بخش‌های دیگر است.
  3. حذف فیلتر: این آیکن فیلتر را به فیلتر پیش‌فرض تغییر می‌دهد.
  4. جستجوی مجدد کامل: عملکرد این آیتم همانند آیکن «جستجو» است، با این تفاوت که تمام پیامک‌های موجود را مجدداً مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورت تمایل پس از انتخاب این گزینه می‌توانید تاریخ شروع جستجو را نیز انتخاب کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که پیامکی را از لیست پیامک‌ها حذف کرده باشید، در صورتی که در پیامک‌های دستگاهتان موجود باشند، مجدداً پردازش و به لیست پیامک‌ها اضافه خواهند شد.
  5. بانک‌های پشتیبانی‌شده: این گزینه لیست بانک‌هایی را که فرمت پیامک آنها در برنامه تعریف شده است، نمایش می‌دهد. در صورتی که بانک مورد نظر شما در لیست قرار ندارد، جهت تعریف آن در برنامه می‌توانید نمونه‌ای از پیامک «دریافت و برداشت» را برای توسعه دهنده ارسال کنید.

برای پردازش پیامک‌های بانکی از موارد زیر مطمئن شوید:

  • از پشتیبانی برنامه از پیامک‌های بانک مورد اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از تعریف بودن پیامک در برنامه، امکان بررسی نمونه پیامک در برنامه فراهم است. برای این امر از منوی بخش پیامک‌ها گزینه «بررسی نمونه پیامک» را انتخاب و با ورود نمونه پیامک تعریف بودن آن را بررسی کنید. در صورت تعریف بودن گزینه‌های بعد را بررسی کنید.
  • تعریف بودن شماره پیامک را در بخش «بانک‌ها» بررسی کنید. شمارۀ پیامک بانک ممکن است تغییر کرده و با آنچه به صورت پیش‌فرض در برنامه تعریف شده است، متفاوت باشد. به این منظور می‌توانید شمارۀ پیامک را اصلاح کرده و یا شماره‌های جدیدی تعریف کنید. در صورتی که پیامک‌های یک بانک فاقد شماره است و به صورت متن دریافت می‌شود، مانند bank tejarat، می‌توانید شمارۀ پیامک را به این صورت نیز تعریف کنید. در تعریف شمارۀ پیامک به صورت متن، فاصله‌ها و همچنین بزرگی و کوچکی حروف در نظر گرفته نمی‌شوند. برای مثال در بخش شمارۀ پیامک بین عبارات «Bank Mellat»، «bank Mell At» تفاوتی وجود ندارد.
  • از ثبت شمارۀ حساب و یا شمارۀ کارت اطمینان حاصل کنید. در این خصوص این مورد را در نظر داشته باشید که بعضی از شماره‌های حساب به دلیل وجود خط فاصله و یا نقطه در بیان آنها ممکن است در پیامک به صورت معکوس نمایش داده شوند. به همین دلیل سعی کنید شکل درست شمارۀ حساب را وارد کنید. برای مثال شمارۀ حساب 123-456-7890 ممکن است در پیامک به صورت 7890-456-123 نمایش داده شود، که باید شکل اول که صحیح است برای حساب وارد شود.

در صورتی که تمام موارد رعایت شده باشد، به محض دریافت پیامک، پردازش شده و به شما اطلاع داده خواهد شد.

یکی از دلایل عدم دریافت پیامک‌های بانکی، علاوه بر تنظیمات بالا، که به برنامه مربوط است، تنظیمات دستگاه شماست، که باید از طریق دستگاه خود به رفع مشکل بپردازید. بسته به برند دستگاه شما ممکن است این تنظیمات متفاوت باشد. تعدادی از تنظیمات در زیر آورده شده است:

این توضیحات بر اساس راهنمای اپلیکیشن تقویم بادصبا آورده شده و توسط توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در گروه موج همراه تهیه شده است.

سامسونگ اندروید 6
1- تنظیمات گوشی > مدیر هوشمند > باتری > حالت power saving mode و Ultra power saving mode را خاموش نمایید.
2- در بخش app power saving وارد DETAIL شوید و در بالای صفحه گزینه on را به حالت off تغییر دهید.
3- تنظیمات گوشی > برنامه ها > بانک > اعلان ها > تیک اعلان ها مجاز یا فعال شود.

در برخی گوشی ها مثل On5 یا A5 2016 علاوه بر تنظیمات ذکر شده در بخش مدیریت ذخیره نیرو در بالا، شما باید به بخش مدیر هوشمند گوشی در لیست نرم افزار های خود (Smart Manager) رفته سپس گزینه Ram را انتخاب کرده سپس در تب Auto Run Apps بانک را در لیست پایین پیدا کرده سپس آنرا فعال نمایید
در همین بخش بالای صفحه گزینه Optimize Delay را بزنید سپس گزینه Do not Optimize را نیز لمس کنید.

سامسونگ اندروید 7 مانند j7 2017 یا j7 pro
a) تنظیمات گوشی>device maintenance>بخش باتری>ذخیره نیرو خاموش و در لیست پایین همین بخش بانک غیر فعال باشد.
اما در یکسری از گوشی های اندروید 7 سامسونگ مانند J7 2016 این روال متفاوت است و به روش زیر بررسی کنید:
b) تنظیمات گوشی> device maintenance > بخش باتری > unmonitored apps (برنامه هایی که بررسی نمی شوند) > در این صفحه با استفاده از گزینۀ اضافه کردن برنامه یا همان add apps, بانک را به این لیست اضافه نمایید.

هواوی اندروید 6
ابتدا به تنظیمات گوشی > تنظیمات پیشرفته > مدیر باتری بروید و تنظیمات زیر را انجام دهید:
1- در بخش «حالت نیرو»  آیتم کارایی را انتخاب کنید.
2- در بخش «برنامه های محافظت شده» بانک را در لیست برنامه ها یافته و فعال کنید.
3- سپس مجدداً به تنظیمات گوشی > پانل اعلان و نوار وضعیت > مرکز اعلان رفته از لیست برنامه ها بانک را یافته لمس کنید و در صفحۀ باز شده تیک نمایش اعلان را فعال نمایید.

هواوی اندروید 7
تنظیمات گوشی > باتری وارد بخش «بستن برنامه ها پس از قفل شدن صفحه» شوید و بانک رادر لیست یافته و آنرا غیرفعال نمایید.
ضمنا در بخش باتری حالت‌های «صرفه جویی در نیرو» و «ویژه» را خاموش کنید.

سونی:
تنظیمات گوشی > مدیریت نیرو > stamina را خاموش نموده یا بانک را به استثنائات آن اضافه کنید.

ال جی:
تنظیمات > تب عمومی > باتری و صرفه‌جویی در مصرف برق > گزینۀ «ذخیره کننده نیرو» خاموش یا غیر فعال شود.

شیائومی:
1- تنظیمات گوشی (settings)> مجوزها (permissions)> شروع خودکار یا (autostart) برای بانک فعال شود.
و یا در برخی گوشی های دیگر این برند:
2- تنظیمات > برنامه ها > بانک > مجوز ها >
مجوز آغاز در پس زمینه (run to background) بانک فعال شود.

ایسوس:
در گوشی خود برنامۀ مدیریت تلفن همراه ایسوس را اجرا کنید > مجوزها > مدیر شروع خودکار > در تب «برنامه های دانلود شده» برنامۀ «بانک» را یافته و بر روی حالت «اجازه دادن» یا ALLOW قرار دهید.
در سایر گوشی های ایسوس:
وارد بخش زیر در تنظیمات گوشی شوید:
setting > power management > auto start manager
سپس برنامه بانک را از حالت deny به حالت allow تغییر دهید.

جی ال ایکس:
به بخش زیر در تنظیمات گوشی مراجعه و بانک را تیک بزنید.
setting > background task clear

اسمارت با اندروید 6
دستیار تلفن > مدیریت نیرو > حالت دستی > تنظیمات > برنامه های پس زمینه لیست سفید > در لیست برنامه ها  «بانک» را یافته و آن را فعال کنید.

در سایر مدل ها نیز ممکن است مشابه این موارد باشد که می‌توانید با استفاده از توضیحات فوق، بخش مورد نظر را یافته و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. در اینصورت خوشحال میشیم تجربه موفق خود را به پشتیبانی ما نیز اطلاع دهید تا در اختیار کاربران دیگر نیز قرار دهیم.

در صورتی که از تمام موارد بالا اطمینان حاصل کردید، اگر هنوز هم پیامک شناسایی نمی‌شود، ممکن است قالب پیامک تغییر کرده و با آنچه برای برنامه تعریف شده متفاوت باشد. پس لازم است یک نسخه از پیامک‌های دریافت و پرداخت را برای اصلاح برای توسعه‌دهنده ارسال کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله ۱۰ خیر ۳