1. خانه
  2. مستندات
  3. حسابداری شخصی بانک
  4. گزارش خطا

گزارش خطا

از نسخۀ 6.0.7 به بعد، امکان گزارش خطا در برنامه لحاظ شده است. در صورتی که به هر دلیل برنامه به محض اجرا با خطا مواجه و خارج شد، در صورت اجرای مجدد، پیغامی مشتمل بر چهار گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • اجرای مجدد: در صورتی که احساس می‌کنید برنامه اشتباهاً شما را به این صفحه هدایت کرده است، با لمس این گزینه برنامه به صورت عادی مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.
  • ارسال اطلاعات برنامه: اطلاعات خطا در رفع سریع مشکل تأثیر بسزایی دارد. این گزینه اطلاعات سیستمی خطای برنامه را در یک فایل به نام error_log در پوشۀ Logs در مسیر اصلی پوشۀ bank ذخیره می‌کند. علاوه بر این اطلاعات که دلیل اصلی خطا را مشخص می‌کنند، اطلاعات دیگری نیز به همراه فایل قرار می‌گیرند. این اطلاعات عبارتند از نسخۀ آندروید، اطلاعات کلی بانک اطلاعاتی و تنظیمات برنامه. در نظر داشته باشید، هیچگونه اطلاعات شخصی در این فایل قرار ندارد. اطلاعات کلی بانک اطلاعاتی عبارتند از اطلاعاتی از قبیل تعداد جداول بانک داده، عنوان سطرهای هر جدول (که نشان می‌دهند مشکل در آپدیت برنامه به وجود آمده یا خیر). داده‌های وارد شده توسط کاربر به هیچ عنوان در این فایل ذخیره نمی‌شوند. فایل مذکور در پوشۀ عنوان شده قرار گرفته و به راحتی پیش از ارسال قابل بررسی است تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید.
  • ذخیرۀ پشتیبان: با توجه به عدم امکان ورود به برنامه می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید.
  • ریست تنظیمات: در صورتی که مایل باشید به عنوان یک راه آزمایشی می‌توانید تنظیمات برنامه را ریست کنید و برنامه مجدداً با تنظیمات اولیه اجرا شود. این گزینه دیتای برنامه را حذف نمی‌کند.

در صورتی که هر خطای دیگری در بخش‌های دیگر برنامه رخ دهد که منجر به خروج از برنامه شود، می‌توانید پس از خروج، مجدداً وارد برنامه شده و از انتهای منوی اصلی برنامه، گزینۀ «گزارش خطا» را انتخاب کنید. در این حالت دو گزینۀ «ارسال اطلاعات برنامه» و «ریست تنظیمات» در اختیار خواهد بود.

با توجه به این که اطلاعات مربوط به خطا به مرور توسط سیستم حذف می‌شوند، لازم است فایل مربوطه هر چه سریع‌تر پس از رخداد خطا تهیه و ارسال شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ بله خیر ۱